• Primul Revelion în Spring 2022

    Ziua 1 – 28 Decembrie 2021 ora 3:55, este o dimineață cu o ușoară burnița, iar mașina și telefonul indică -1 grad C în suburbia Bucureștiului. Bagajele au fost deja încărcate și tocmai ne imbarcăm sa plecam în vacanta de revelion.

    Planul este sa plecam spre Vest. Ținta inițială era Praga, sau cel puțin Bratislava, însă pe 26 Decembrie am hotărât sa rămânem în țară din cauza restricțiilor de călătorie din Austria, Cehia și Slovacia, care cer fie doza 3 de vaccinare (de minim 10 zile) fie test RT-PCR pe lângă schema completa de vaccin. Chiar daca faceam doza 3, nu aveam cele 10 zile de la administrare, iar testele PCR ar fi scumpit prea mult calatoria.

    Fiind devreme, TomTom-ul ne ruteaza prin București. După aproximativ jumătate de ora, intram pe A1 și fixez limitatorul la 102kmh. Fiind frig afara, am preferat sa merg mai încet, dar cu căldură confortabila în mașină, astfel încât să ajungem în siguranță la primul punct de alimentare planificat.

    La plecare, am făcut preconditionarea habitaclului. Aici am observat, ca dacă bateria e 100%, mașina nu mai trage curent din priza, ci din baterie (nu am priza inteligenta sa masor daca asa este). Altfel nu îmi explic cum, pe măsură ce aducem bagajele, mașina indica range mai mic. Inițial 227km (resetat trip A. și B), după primele 10 minute de preconditionare arata 224km fără ca motorul sa fie pornit sau cheia în contact. Pana am dus toate bagajele am dat și a 2-a preconditionare și am scos-o din priză.

    In intreaga calatorie, la finalul fiecarei incarcari, am resetat Trip A, astfel incat sa am consumurile medii si distantele parcurse pentru fiecare incarcare in parte.

    Prima oprire a fost la Penny Pitești, unde stația era ocupata de 2 taxiuri locale. Doar unul din ele încărca, cel de-al doilea nu avea sofer, dar ocupa locul la statie. În 15 minute (ora 6:05) ne vine rândul și ne conectăm la CCS. Fiind dimineață și somnoros, nu am prins exact nivelul baterie la sosire și nici timpul exact (in jurul orei 5:50). Însă, la ora 6:45 am decuplat mașina la 82% după 38min de alimentare. Timp total stationare + incarcare ~55 minute, cost 0. Am dormit cam jumatate de ora, fiind inca intuneric si am inceput sa scriu articolul acesta, deci timpul nu a fost doar de asteptare.

    Incarcare 1 (Penny Pitesti)
    Metrice segment Bucuresti- Pitesti
    Distanta 128.4km; Vmed 70.5km/h; Consum 18.2kWh/100km; Temp Ext. 0°-3° C

    In continuare, drumul a fost liber astfel ca am mers la limita legala de viteza, un stil preventiv spre economic pana la Vâlcea. Am ajuns cu 45% la ora 7:50 la statia montata de Primaria Rm. Valcea langa spitalul Judetean. Acolo sunt de fapt 2 statii cu CCS+Type2+Chademo, deci am mers la sigur sa prind liber un CCS.

    Deja se luminase bine, și parcarea, goala cand am ajuns, cu trecerea minutelor devenea neîncăpătoare pentru toate mașinile oamenilor care aveau treaba în zonă. Intrasem și în perioada de tarifare de la ora 8, asa ca după 33min de încărcare, cost 0 (până la ora 8:25) și 92% SoC, am decis ca e suficient sa ajungem la Transalpina Ski Resort.

    Incarcarea 2 (Rm Valcea)
    Metrice Pitesti – Ramnicu Valcea
    Distanta 59.8km; Vmed 57.2km/h; Consum 12.3kWh/100km; Temp Ext. 2°-3°C

    Cat am incarcat am observat pe Plugshare o noua statie rapida pe traseul meu, dar fara niciun check-in, insa nu am luat-o in calcul ca oprire de incarcare.

    Am decis sa o verific. Am parasit Valea Oltului la Brezoi, iar dupa putini kilometri, am dat de Penny (ora 9:05), locatia noii statii. Nu avea curent, deci probabil nu era pusă în funcțiune inca. Am facut doar o poza si am plecat mai departe, Am urmat Valea Lotrului spre Voineasa pe langa cele 2 lacuri de acumulare, Brădișor si Mălaia.

    De la Voineasa a apărut zăpadă pe marginea drumului, iar pe masura ce urcam, brazii erau plini de zapada si soarele parca era mai stralucitor, fiind nevoiti sa ne punem ochelarii de soare. Ma declar mulțumit de cauciucurile de iarna Nokian WR Snowproof, care m-au ținut bine pe drum, inclusiv când drumul era alb (zapada batatorita/inghetata) sau cu zloată.

    La 10:25 eram parcat si am conectat la priza din parcarea supraetajata de la domeniul schiabil Transalpina. Mai aveam in jur de 30-35%. Din grabă de a ma vedea pe pârtie, nu am imortalizat bordul la sosire. In parcare sunt multe prize, mai ales pe stalpii de langa rampele de urcare/coborare intre niveluri. Cum am mers intr-o zi intre Craciun si Revelion, deci in perioada de vacante si concedii, va recomand sa ajungeti pana in ora 10, 10:30 pentru a avea cele mai mari sanse sa prindeti un loc de parcare langa o priza, asa cum am gasit noi. O Tesla si un Zoe au trecut pe langa noi intrebandu-ne daca plecam, semn ca erau in cautare de aceeasi facilitate. Noi am gasit la nivelul 2 al parcarii, pentru ca pana acolo, toate locurile fie erau ocupate de masini electrice, fie nu era niciun loc de parcare disponibil.

    Ca paranteza, va recomand sa tineti si un prelungitor de calitate in masina, pe langa cablul Type 2 si incarcatorul casnic, nu se stie unde parchezi si mai ai nevoie de 10-20 m de cablu sa ajungi pana la priza. Eu am folosit deja prelungitorul la o pensiune.

    Am ramas placut surprinsi cum s-a dezvoltat resortul acesta. In urma cu cativa ani, nu exita aproape nicio facilitate, parcarea se facea pe marginea drumului national, nu exista parcarea supraetajata, si din cate tin minte, era functionala doar o linie de gondola, cu o partie. Acum, poate si entuziasmati de cerul perfect senin si lumina reflectata de zapada, partiile sunt mult mai multe si se intind pe 2 munti, intre ei fiind o gondola care aparent este gratuita, un telescaun pentru o partie lunga albastra si 2 teleschiuri care servesc tot partii albastre (usoare). Partia de sub gondola 1 (cea care urca de jos de la parcare) este rosie (dificultate medie) cu portiuni/variante negre.

    Harta domeniu schiabil Transalpina (Vidra – Obarsia Lotrului) Sezon 2021-2022
    Sursa: https://www.skiresort.nl

    Imi place si potentialul si planul de dezvoltare, ca un adevarat resort de ski din Alpi. Am gasit planul de mai jos si mi se pare fezabil, mai ales ca domeniul ar urma sa se dezvolte fie in golul alpin (deci minim invaziv pentru mediu) fie in zone care din pacate sunt deja defrisate.

    Plan de dezvoltare Domeniu Schiabil Voineasa (acum exista doar ce este in dreapta jos)
    Sursa: https://www.primaria-baile-govora.ro/transalpina-ski-resort/

    Revenind la calatoria noastra, la 17:10 am decuplat mașina, la 71%, de la priza, dupa ce ne-am dezechipat si ne-am pregatit de drum. Timp stationare 6:45 ore. Timp total pierdut cu incarcarea 3 minute (pana am intins si strans incarcatorul casnic). Costul parcarii 20lei/zi, accesul la priza gratuit. O contorizez totusi ca plata de incarcare, desi orice masina platea taxa pentru a parca la partie.

    Incarcarea 3 (Resort Ski Vidra Transalpina)
    Ramnicu Valcea – Resort Ski
    Distanta ~104km; Vmed 51.2km/h; Consum ?; Temp 0°C

    Am luat cina la Cabana Obârşia Lotrului, dupa care ne-am continuat drumul pe la Petrosani apoi spre Hațeg. Între Obarsia Lotrului si Petrosani sunt cateva portiuni cu drum prost, cu multe gropi. Am înnoptat la Pensiunea Narcisa in Malaiesti, lângă Hațeg, pe drumul care urcă in Retezat la Cârnic si apoi spre Cabana Pietrele. La pensiune am ajuns cu 32%. Asa cum conveninsem anterior cu gazda pe Booking, pentru o taxa de 20 lei, am putut incarca Springul peste noapte, astfel ca la plecare am avut 100% bateria. Practic incarcarea a consumat 3 minute din timpul meu, pana am intins si strans incarcatorul. Chiar mai rapid ca la pompa de benzina 🙂 . Gazda este primitoare, iar pensiunea este curata, si merita banii. In living era un molid inalt de peste 3 metri. Cu siguranta vom reveni si intr-un sezon mai cald, pentru a ne putea bucura si de terasa, gratar si curtea unde am vazut de la geamul camerei ca era amenajat si pentru copii (un topogan, si alte jucarii de gradina)

    Incarcarea 4 – Pensiunea Narcisa
    Metrice Transalpina Ski – Malaiesti (Hateg)
    Distanta 81.9km; Vmed 44.2km/h; Consum 11.4kWh/100km; Temp -2°-0°C

    Ziua 2 – 29 Decembrie 2021.

    Dupa un somn lung si odihnitor, pentru a ne reveni dupa trezirea cu noaptea in cap din ziua precedenta :), am incarcat telefoanele si ceasurile sport si ne-am echipat pentru drumetia care urmeaza. Daniela a pregatit micul dejun si ceaiul fierbinte care ne invioreaza, deja, aproape nelipsit in fiecare dimineata, cat timp eu am incarcat bagajele in masina.

    Am urcat cu masina pana la Carnic, in locul unde drumul se inchide pe timp de iarna. Am luat rucsacul cu apa, lanterne frontale, haine de schimb in caz ca ne udam sau transpiram excesiv, sau doar ni se face frig. Eram deja echipati cu bocanci si pantaloni de schi/trekking, caciula, manusi.

    Cabana Gentiana, Muntii Retezat

    De la parcare, am urmat drumul forestier pe marcaj Banda Albastra. Dupa ce ne-am facut incalzirea, mergand aproximativ 10 min. am gasit semnul de coborare pe partea stanga, spre Cascada Lolaia, pe care am fotografiat-o, apoi am revenit in traseu. Dupa alte 30-45 minute drumul se bifurca, Banda albastra continua spre Cabana Pietrele, insa noi tinteam catre panorama crestei Retezatului de la Cabana Gentiana, asa ca am trecut podetele de lemn si am intrat pe poteca prin padure pe Triunghi Albastru. De acolo am facut mai putin de 2 ore pana la cabana, dinstanta 12 km, dus-intors, altitudinea maxima 1670 m, diferenta de nivel aproximativ 700 m alt.

    Din pacate, din cerul aproape complet senin de dimineata, deja eram intr-o usoara ceata si cerul era complet inorat. Din fericire, a inceput sa ninga. Nu putem vedea creasta, dar ne bucuram de zapada de peste jumatate de metru si de ninsoare. Timpul a zburat pe langa noi cat am baut cate un ceai si am mancat ce ne luasem la pachet. Am stat mai mult de o ora la cabana, apoi ne-am dat la vale pe acelasi traseu, iar la masina am ajuns cand abea mai vedeam fara lanterne.

    Ne-am schimbat de oras si am plecat din Cârnic spre Timișoara. La ora 17:48 aveam 92% bateria masinii cand ne-am pus in miscare. Am mers pe la Caransebeș, unde am incarcat la Renovatio (e-charge)/Penny cu 9.2kWh (de la ~34% pana la ~70%), in 26 minute si cu un cost de 18.02 lei. De acolo am mers pe Lugoj – Recas, pe DN6, fara a intra pe autostrada, fiind putin mai scurt drumul si fara o pierdere mare de timp.

    Încărcarea 5 – Caransebes
    Malaiesti-Carnic-Caransebes
    Distanta 103,6km; Vmed 53.7km/h; Consum 15.2kWh/100km; TempTemp 3°C

    In Timisoara am stat peste noapte la Hotel Imperial. Am ajuns la hotel cu putin sub 10% baterie. Pentru ca am ajuns destul de tarziu, parcarea lor era deja plina, asa ca receptionerul mi-a indicat locul pe trotuar unde pot lasa in siguranta masina, fara sa incurc pe nimeni. Initial planificasem sa dau o fuga seara sa incarc la Kaufland, insa am lasat incarcarea pe a 2a zi.

    Ziua 3 – 30 Decembrie 2021.

    Dupa ce am servit micul dejun, ne-am decazat si am pornit directia Piata Unirii, unde urma sa ne intalnim cu 2 prietene dragi. Am gasit cel mai apropiat loc de incarcare si parcare, ca fiind parcarea cu bariera de la Hub 700, langa cladirea unde au sediul cei de la SafeFleat. Am cuplat masina la una din statiile AC trifazica pentru ca cele monofazice nu apareau ca fiind disponibile in aplicatie. Pentru parcare si incarcare trebuie folosita aplicatia 2park, am facut cont si introdus cardul bancar. Incarcarea nu a inceput pana nu am transferat bani (top-up) in aplicatie. Timp parcare 4:42 ore cost parcare 13 lei, cost incarcare 30 lei (setat manual ca maxim). Timp efectiv pierdut cu incarcarea 15 minute, cat a durat sa introduc datele cardului in app. si sa imi dau seama ca trebuie facut top-up inainte de incarcare. La intoarcerea la masina, bateria era 100%, insa dupa calculul meu pentru statia trifazica ar fi trebuit sa se opreasca inainte, din cauza limitei de bani. Probabil m-au tarifat ca AC monofazic. Banii sunt inca blocati pe contul bancar si nu sunt procesati(6 ian2022).

    Incarcare 6 – Timisoara
    Metrice Caransebes-Timisoara
    Distanta 109.7km; Vmed 60.3km/h; Consum 15.3kWh/100km; Temp 3-4°C

    Dupa cafeaua de la Tucano (foarte buna) si povestile depanate acolo, ne-am plimbat prin centru si am degustat din Targul de Craciun niste pastrama de berbecut si mamaliga cu branza si jumari.

    Am revenit la masina si am pornit spre Oradea, cu prima oprire de incarcare de siguranta la Kaufland Arad unde am ajuns cu 66% baterie. Aici am stat 45 minute, timp in care bateria a ajuns din nou la 100%. Masina a stat ceva timp plina, cuplata la statie pana am reusit sa ne hotaram ce spumant degustam in noaptea de revelion si pana am achitat berea, apa si ce am mai cumparat de-ale gurii. Asadar timp pierdut pentru incarcare 2 minute, cat am pornit si oprit sesiunea cu Voucher Kaufland din e-charge, deci cost 0.

    Incarcare 7 – Arad
    Metrice Timisoara-Arad
    Distanta 56.2km; Vmed 61.4km/h; Consum 16.0kWh/100km; 3°C

    In Oradea am mers direct la cazare. Am mai stat aici in vara lui 2020 si ne-a placut, astfel am revenit la Vine Rooms pentru 2 nopti. Am ales sa petrecem aici revelionul, pentru ca este un oras in care ne-am muta, daca nu am fi atat de ancorati in Bucuresti. Oradea s-a dezvoltat foarte frumos in ultimii ani, de la infrastructura, urbanism, pana la calitatea vietii si economie.

    Dupa ce ne-am desfacut din bagaje, am luat tinuta de alergare si am pornit in pas grabit, de incalzire, catre Cetatea Oradea unde ne-am facut alergarea. Asa ne place noua sa vizitam diverse obiective turistice.

    Ziua 4 – 31 Decembrie 2021.

    Ne-am luat timp de somn si de leneveala dimineata pentru ca avem planuri mari care sa ne tina in priza pana in urmatorul an. Pe la pranz am plecat la putin shopping cu gandul ca incarcam si masina. Am fost la Lotus, unde am lasat vreo jumatate de ora la incarcat la Lidl si Springul, cat am cautat „accesorii” rosii pentru noaptea de Anul Nou.

    Incarcare 8 – Oradea Lidl
    Metrice Arad-Oradea
    Distanta 122.3km; Vmed 63.4km/h; Consum 15.0kWh/100km; Temp 3°C seara, 6°C la incarcare

    Practic am incarcat intre 29% si 45% (fara resetare A dupa incarcare). Timp pierdut 3 minute pana am localizat statia si am cuplat si decuplat masina, cost 0. De aici am mers la balaceala in Aquapark Nymphaea, unde am petrecut pana la ora 21:30. Am revenit la cazare pentru a ne pregati de trecerea dintre ani. La 23:45, am luat-o pe jos, cu nevasta de-o mana, cu spumantul in cealalta mana, catre Piata Unirii, unde se anuntase spectacol de focuri de artificii.

    Piata Unirii, Oradea
    La multi ani 2022!

    Ne-am facut cateva poze, am baut spumantul si ne-am intors in camera.

    Ziua 5 – 1 Ianuarie 2022.

    Zi de primavara, soare, 10 grade C afara. Pe la ora 12:00 ne decazam si ducem masina la incarcat la Penny. Timp de aproximativ o ora, pana s-a incarcat, ne-am plimbat pe malurile Crisului Repede, zona de promenada, unde am admirat rate salbatice si lebede. Timp pierdut pentru incarcare 2 minute, cost 0. Am plecat cu 100% si am pornit inapoi spre sud, destinatia finala a zilei fiind Oravita.

    Incarcare 9 – Oradea Penny
    Metrice Arad-Oradea + Oradea
    Distanta 136.0km; Vmed 56.7km/h; Consum 15.4kWh/100km; Temp la incarcare 10°C

    Am alimentat din nou la Arad. La Kaufland era ocupat si mai dura minim 20 minute, asa ca am mers la Lidl care este foarte aproape de Autostrada. Am ajuns aici cu 26% baterie si am incarcat pana la 72%. Timp total stationare la incarcare pentru 27 minute (+5 min ocolul pe la Kaufland), cost 0. In timpul asta am vorbit la telefon cu familia si prietenii pentru a le ura numai lucruri bune pentru 2022

    Incarcare 10 – Arad
    Metrice Oradea – Arad
    Distanta 120.3km; Vmed 69.3km/h; Consum 15.3kWh/100km; Temp 10°-12°C
    Finalizare incarcare Arad (10)

    De aici, volanul l-a preluat Daniela spre Timisoara. Fiind prima data la volanul lui UFO, am facut cateva ture in parcarea goala de la Lidl, pentru a se acomoda cu masina, iar apoi am iesit pe Autostrada. La Timisoara am reincarcat in sudul orasului, la Kaufland. Am folosit inca un Vaucher e-charge (cost 0), si am incarcat de la 38% la 100% in 53 minute. In timpul asta, am terminat sarmalele puse la pachet de soacra de la Craciun din care infulecasem si in noaptea de revelion.

    Incarcare 11 – Timisoara
    Metrice Arad-Timisoara
    Distanta 58.6km; Vmed 57.7km/h; Consum 14.9kWh/100km; Temp 10°-12°C

    Am vrut sa incarc 100% in Timisoara, stiind ca la Oravita era doar o statie Type2 la Lidl si cam singura varianta de incarcare pana la Drobeta-Turnu Severin pe traseul nostru. In caz de urgenta, aveam varianta sa ocolesc din Oravita spre Resita, unde sunt mai mult variante de incarcare.

    Pe la ora 20:30 ajungem la Lidl Oravita, cu 40% baterie. Avantajul este ca hotelul este vis-a-vis de Lidl. Dezavantajul este ca statia e lenta, Type 2. Era timp suficient sa incarc pana ma culc astfel incat sa nu ocup statia toata noaptea. Doar ca nu a fost asa. Statia incarca destul de lent cam cu 4.4kw, din ce afisa, iar in plus, la fiecare 30 de minute se decupla. Ok, asta e situatia! Ne adaptam! Seara am mai coborat o data sa repornesc statia. Dimineata am repornit-o de vreo 3 ori, cat am dus bagajele la masina si ne-am decazat de la Hotel Caraș. Hotelul este pe stil vechi, cu 3 stele de pe cer. Camera a fost decenta, desi se putea mai bine in banii platiti. Am stat in hoteluri similare, mai proaste. L-am ales ca singura varianta disponibila in Oravita cu mic dejun inclus, insa chiar micul dejun nu era disponibil. Insa, echivalentul micului dejun ni s-a scazut din pretul noptii de cazare.

    Ziua 6 – 2 Ianuarie 2022

    La 11:00 am decuplat masina de la statie, dupa probabil 4 sesiuni de 30 minute de incarcare (2 ore) cand de la 40% am ajuns la 78% bateria, cost 0, iar timpul pierdut cumulat a fost probabil 30 minute. Pentru a prezerva energia, dat fiind lipsa infrastructurii de incarcare din zona, de la Oravita pana la Drobeta am mers cu modul ECO Activat.

    Incarcare 12 – Oravita
    Metrice Timisoara-Oravita
    Distanta 105.4km; Vmed 72.6km/h; Consum 15.4kWh/100km; Temp 8°-10°C

    Dar pana atunci, la 11:15, ne-am intors in timp cam 150 de ani si am mers cu Trenul de la Oravita la Anina si retur, pe una dintre cele mai vechi linii de cale ferata din tara. E o experienta draguta, sunt 14 tuneluri, cel mai lung de peste 600m, dar si 10 viaducte. Din fericire, oamenii care opereaza singurul tren, sunt dedicati si fac mai mult decat sa taie si sa verifice biletele, ruta tinand de CFR.

    Din pacate, fara o implicare a autoritatilor, in scurt timp aceasta atractie cel mai probabil va disparea.

    Vagon incalzit cu soba

    La 16:50 am trecut de la locomotiva diesel la Dacia Spring din fata Garii Oravita, si am pornit catre Craiova, unde in 2021 a fost un mult laudat si premiat targ de Craciun, care e deschis pana pe 6 ianuarie 2022.

    Pe drum am facut o singura oprire la Drobeta pentru reincarcare, la Severin Shopping Center, unde sunt mai multe statii. Am ajuns acolo cu 5% baterie, la ora 20:20.

    Prima data am incercat sa incarc la Renovatio E-charge, insa nu am reusit sa pornesc sesiunea pe CCS, asa ca am legat masina la Type 2, pana am cautat alternativa (sesiune de 16 minute am incarcat 1.8kwh, cost 2.65lei). M-am dus pe jos in cealalta parte a parcarii si am gasit statiileType2 de la EVConnect dar si statia de 60kw EnelX, unde am si mutat masina pentru o sesiune pe CCS de 39 minute, 19,39kwh cu un cost de 34.71lei. Total timp stationare si incarcare 1:10 ore (timp jumatate folosit pentru a servi un ceai cald si a ne plimba prin cateva magazine), cost 37.36 lei, incarcare de la 5% la 79%.

    Incarcare 13 (oare cu ghinion?) – Drobeta-Turnu Severin
    Metrice Oravita – Drobeta-Turnu Severin
    Distanta 160.1km; Vmed 61.9km/h; Consum 11.6kWh/100km; Temp 2°-7°C

    Ziua 7 – 3 ianuarie 2022.

    Am resimtit putina oboseala pe drum, iar la cazare am ajung in jur de ora 23:30. Pe drum deja confirmasem cu receptionera pensiunii si aflasem ca receptia este deschisa pana la ora 24:00.

    Decidem sa vedem Targul de Craciun de la Craiova a 2 a zi. Clar nu a avut acelasi farmec si nici nu ne-a lasat o impresie profunda. In centrul targului era un patinoar mic, inconjurat de casute (majoritatea inchise la orele amiezii) vopsite in rosu si impodobite cu ghirlanda si globuri.

    La ora 10:00 eram decazati din Pensiunea Luisa. Sa spunem ca a fost cea mai ieftina cazare din toata calatoria si cu mic dejun inclus = 108 lei. Un loc decent, camera cu un pat in care te poti odihni, poti face un dus dimineata, manca ceva la micul dejun si cam atat. Receptionera foarte amabila si politicoasa, desi ajunsesem la o ora destul de tarzie in noapte, iar noi ne anuntasem sosirea in jurul orei 22:00.

    Parcarea in centrul Craiovei ne-a costat 2.88lei, pentru ora cat ne-am plimbat in zona pietonala si cat ne-am bucurat de ultimele fărâme de spirit de Craciun.

    Dupa plimbare, am dus masina la incarcat la Kaufland pentru drumul spre casa. Intre timp ne-am facut cumparaturile mai putin perisabile pentru urmatoarele zile, pentru a nu pierde timp in Bucuresti. Am incarcat de la 10% la 100% (conform e-charge 25.1 kWh) cu al 3-lea vaucher, cost 0, iar timpul de stationare a fost 1:20 ore. Masina ne astepta incarcata full, inca dinainte sa ajungem la casele de marcat pentru a plati cumparaturile. Asadar, timpul pierdut aici a fost de 3 minute (pornire/oprire sesiune din aplicatie si cuplare/decuplarea masinii) si cost 0.

    Incarcare 14 – Craiova
    Metrice Drobeta-Craiova
    Distanta 118.3km; Vmed 59.0km/h; Consum 14.2kWh/100km; Temp 3°-10°C

    Pe drum, am mai reincarcat doar in Pitesti la Kaufland cu al 4-lea voucher, deci cost 0, pentru 45 minute. Aici am ajuns cu 48% si am incarcat din nou pana la 100%. In timpul asta, am degustat niste prajituri de la TipTop. Putin cam multe as putea spune, pentru cata miscare am facut concediul asta.

    Incarcare 15 – Pitesti
    Metrice Craiova-Pitesti
    Distanta 120.3km; Vmed 62.0km/h; Consum 11.8kWh/100km; Temp 10°-14°C

    Temperatura fiind in jur de 10-12 grade, pe autostrada am activat limitarea la 108km/h (105 real/pe GPS) si am facut destule depasiri la 120km/h. La intrarea in Bucuresti, Vmed era peste 92km/h, insa dupa tranzitarea orasului pana in Popesti-Leordeni, a scazut pana la 67.5km/h. Acasa am parcat cu baterie 37%, ceea ce m-a impresiunat putin, fiind cea mai buna performata pe Pitesti-Bucuresti din cele 3 drumuri de pana acum.

    Metrice Pitesti – Popesti-Leordeni
    Distanta 123.4km; Vmed 67.5km/h; Consum 13.3kWh/100km; Temp 11°-14°C

    Statistici si concluzii

    Kilometri total parcursi cu UFO: 1587km

    Costuri cu UFO-Total 141,26 lei din care Strict Incarcare: 105,38 lei ; Taxe Parcare 35,88 lei

    Timp efectiv pierdut la incarcari: ~5:30 ore. Practic acesta este timpul petrecut in/langa masina, cu manevre sau in asteptarea electronilor. Timpul total de incarcare e greu de masurat, fiind momente cand masina a asteptat 100% sa ajung la ea sa o decuplez.

    Costuri cazari pentru 2 persoane: 6 nopti (inclusiv noaptea de revelion), din care 2 cu mic dejun – Total 806.03 lei

    Costuri Tren Oravita-Anina dus-intors 51.6 lei, cumparat online de pe https://bilete.cfrcalatori.ro

    Costuri Aquapark – 60lei/pers bilet intrare, 12 lei/pers access saune, si 26 lei access Baie Turceasca. Tarifele au fost valabile pe 2021. Acum, in 2022 tarifele sunt 70 (pentru toata ziua), 15 lei saunele respectiv 30 lei baia turceasca. Noi am dat 120 biletele cumparate online + 150 lei incarcati pe bratari, din care am recuperat vreo 25 de lei la final. Am si mancat cate o ciorba, am baut cate o bere si am degustat cate o inghetata din banii de pe bratari. Total ~245 lei

    Costuri Transalpina Ski: Cartela 60 puncte- 160 lei (mai sunt minim 20 puncte ramase pentru o urmatoarea escapada in ianuarie) si inchiriere echipament 100 lei (2 placi si o pereche de booti). Total 260 lei (+ 20lei parcarea contorizati deja la UFO)

    Cheltuieli totale transport + cazari + 3 obiective/distractii = 1504 lei. Nu am pus mancarea, pentru ca aici tine de gusturile fiecaruia. In orice caz, 7 zile, in 2, cu ski/snowboard, cu balaceala jumatate de zi la aquapark, si focuri de artificii de revelion, mi se pare mai mult decat un concediu decent, chiar ieftin.

    Eu folosesc Booking.com pentru rezervarea cazarilor, dar intotdeauna intru de pe Bonusway, pentru a primi ceva maruntis inapoi din banii platiti. De pe Booking primesc 4% inapoi. Din calatoria asta practic voi primi prin bonusway undeva la 32 lei. Nu este mult, dar daca faci cumparaturi online pe site-uri gen Flanco (5%), Hervis (3,15%), Decathlon(1%), Fashon days (2,5%), Ali Express (3%), si multe altele, se aduna de-o bere la cateva luni. Important e ca atunci cand dai comanda, sa intri pe Bonusway si de acolo sa fi redirectionat catre site-ul/aplicatia de unde faci comanda.

    Cost echivalent combustibil fosil pentru un consum mediu de 6L% -> 95.2litri x 6lei/L = 571 lei , de peste 5 ori mai scump decat incarcarile efectuate.

  • O săptămână cu UFO de revelion. 1587km electrici, 15 încărcari, 140 lei

    Am plecat luni 28 Dec 2021 la 4 dimineața din Popesti-Leordeni. Ne-am dat cu placa la Transalpina Ski Resort (lacul Vidra), am înnoptat la poalele munților Retezat, in Malaiesti langa Hațeg.

    Pe 29 am urcat din Cârnic pana la cabana Gentiana, iar seara am o condus pana la Timişoara.

    In 30 Decembrie ne-am plimbat prin centrul Timișoarei, am stat la o cafea la povesti cu 2 prietene vechi din partea locului. Pe seara am condus pana la Oradea.

    In Oradea am stat 2 nopți. Pe 31 am fost la balaceala la Aquapark Nymphaea, iar la miezul nopții am sărbătorit Anul Nou în Piața Unirii cu spectacolul de focuri de artificii oferit de primărie.

    In prima zi din 2022 ne-am plimbat pe promenada Crișului Repede, iar după amiază am călătorit până în Oravița unde am dormit.

    2 Ian – am făcut plimbarea cu Mocănița Oravița – Anina și retur iar seara am condus pana in Craiova.

    3 Ian – am vizitat centrul Craiovei și faimosul târg de Crăciun (din păcate doar pe zi). După-masă negam întors spre București astfel încât la ora 19:00, UFO era deja parcat acasă.

    Călători am făcut-o cu Dacia noastră Spring, care a contorizat 1587.1km, si a cerut sa fie încărcata sau i s-a oferit curent de 15 ori pe drum. Prizele împreună cu taxele de parcare însumând 141.26 lei din care 15.88 lei parcarea iar restul de 125.38 lei pe curent.

    Un articol detaliat și complet va fi finalizat și publicat zilele următoare.

  • Spring-ul la drum lung. Bucuresti – Cluj-Napoca

    Spring-ul la drum lung. Bucuresti – Cluj-Napoca

    Sezonul Toamna-Iarna 2021

    Partea 1
    La odihna si incarcare in Piata Unirii, Cluj-Napoca

    Asa cum am plănuit, am făcut București – Cluj-Napoca cu Spring-ul. La ora 07:00, pe 30 Noiembrie 2021 eram la semafor Brâncoveanu – intersecția cu Luica (sudul Bucurestiului, Berceni, ca zonă) . Plecasem de 10 minute de acasă (Popești-Leordeni) de la 100% SoC. Am mers 3 adulti (~260kg) + vreo 40-50kg bagaj, deci peste 300kg. Am făcut 3 încărcari pe drum:

    1. Penny Pitești(sub 10%-~87%, ~45 min)
    2. Rompetrol Gura Văii (la nord de Rm. Vâlcea, de la ~45%-100% ~40min) Valea Oltului mers cu Eco mode pana la întrare pe A1-Sb
    3. Kaufland Sebeș (~5%-100% 1h10min ). De la Turda, am ieșit de pe A10 (pe care am prins-o deschisa integral parcurgand noua secțiune la mai puțin de o ora după inaugurare), dar ratând ieșirea corecta spre Feleac, am ocolit involuntar prin Câmpia Turzii și am întrat în Cluj-Napoca pe dealul Feleacului, asa cum voiam de la început. Am ajuns la destinație în cartier Gheorgheni cu baterie 22% la ora 17:30 (după o oprire in Feleacu de jumătate de ora pentru a lua ceva).

    Temperatura exterioara a fost între 0 și 5 oC pe traseu, astfel ca ventialatia a mers tot timpul pe treapta 1-2 cu setarea de caldura pe la jumatate (a 2a si a 3-a linie rosie). Cand bateria scadea sub 30-35% incepea sa se simta economia de energie, deci ceva mai frig in mașina, dar am rezolvat temporar prin mutarea pe recircularea aerului atunci cand nu erau conditii de a se aburi geamurile.

    https://photos.app.goo.gl/mLet1PSizKocXucQ9

    În București, la plecare, ploua și era ceva ceață ușoară, iar pe Valea Oltului a fulguit. Viteza pe autostrazi a fost de ~100km/h pe gps (limitator setat la 104km, dar am redus treptat pana pe la 100kmh spre Pitești și până la 96km/h spre Sebeș), când diferența dintre autonomia estimata și distanta pana la stație scădea sub 20-30km. Asta pentru a ajunge în siguranță la stație și, în caz de nevoie, la varianta de back-up. In rest, am mers normal, cu traficul, 50-70 km/h prin localitate și 80-100 km/h extra urban, exact cum merg și cu mașina pe combustie. Limitatorul l-am avut setat la 60-62km/h (57-59 real) în localitate unde era liber drumul.

    Așadar, am făcut 10h în total, exceptand oprirea programata în Feleacu, dar incluzând ocolul neplanificat. Doua ore si jumatate (2:30 h) au fost consumate la cele 3 incarcari de pe traseu. Comparativ cu fosila (orice masina cu motor termic), daca mergeam cu 130 kmh pe autostrada, as fi făcut cam 6.5 h pe cei ~470 km la care se adauga pauzele.

    Stațiile le-am găsit libere, exceptand Rompetrolul de pe valea Oltului, unde am așteptat un e-golf care a terminat în 10 minute de la sosirea noastra. Am utilizat pauzele pentru dezmorțit, mâncat, nevoi fiziologice și ceva cumpărături la Sebeș. Astfel ca timpul petrecut asteptand efectiv sa se incarce masina, a fost mult mai mic.

    Inainte de a va spune despre costuri, va las o panorama a Clujului de pe dealul Feleacului.

    Costurile cu încărcarile masinii pe traseu fost de 0 lei, toate statiile fiind in acel moment gratuite. Deja, la Rompetrol, s-a eliminat gratuitatea intre timp. La Kaufland Sebes, am folosit unul din cele 5 vauchere primite in aplicatia E-charge pentru cumparaturile mele la Kaufland din luna precedenta. Daca adunam costul estimativ de a aduce bateria de la 75% la 100% acasă, in noaptea precedenta calatoriei, am avea probabil un cost direct total de 5 lei. Comparativ, 470km* 6L/100km *~6.2lei/litru = 170 lei cât ar fi costat combustibilul unei masini termice.

    https://www.facebook.com/Florindp

Proiectează un site ca acesta, cu WordPress.com
Începe