Spring-ul la drum lung. Bucuresti – Cluj-Napoca

Sezonul Toamna-Iarna 2021

Partea 1
La odihna si incarcare in Piata Unirii, Cluj-Napoca

Asa cum am plănuit, am făcut București – Cluj-Napoca cu Spring-ul. La ora 07:00, pe 30 Noiembrie 2021 eram la semafor Brâncoveanu – intersecția cu Luica (sudul Bucurestiului, Berceni, ca zonă) . Plecasem de 10 minute de acasă (Popești-Leordeni) de la 100% SoC. Am mers 3 adulti (~260kg) + vreo 40-50kg bagaj, deci peste 300kg. Am făcut 3 încărcari pe drum:

  1. Penny Pitești(sub 10%-~87%, ~45 min)
  2. Rompetrol Gura Văii (la nord de Rm. Vâlcea, de la ~45%-100% ~40min) Valea Oltului mers cu Eco mode pana la întrare pe A1-Sb
  3. Kaufland Sebeș (~5%-100% 1h10min ). De la Turda, am ieșit de pe A10 (pe care am prins-o deschisa integral parcurgand noua secțiune la mai puțin de o ora după inaugurare), dar ratând ieșirea corecta spre Feleac, am ocolit involuntar prin Câmpia Turzii și am întrat în Cluj-Napoca pe dealul Feleacului, asa cum voiam de la început. Am ajuns la destinație în cartier Gheorgheni cu baterie 22% la ora 17:30 (după o oprire in Feleacu de jumătate de ora pentru a lua ceva).

Temperatura exterioara a fost între 0 și 5 oC pe traseu, astfel ca ventialatia a mers tot timpul pe treapta 1-2 cu setarea de caldura pe la jumatate (a 2a si a 3-a linie rosie). Cand bateria scadea sub 30-35% incepea sa se simta economia de energie, deci ceva mai frig in mașina, dar am rezolvat temporar prin mutarea pe recircularea aerului atunci cand nu erau conditii de a se aburi geamurile.

https://photos.app.goo.gl/mLet1PSizKocXucQ9

În București, la plecare, ploua și era ceva ceață ușoară, iar pe Valea Oltului a fulguit. Viteza pe autostrazi a fost de ~100km/h pe gps (limitator setat la 104km, dar am redus treptat pana pe la 100kmh spre Pitești și până la 96km/h spre Sebeș), când diferența dintre autonomia estimata și distanta pana la stație scădea sub 20-30km. Asta pentru a ajunge în siguranță la stație și, în caz de nevoie, la varianta de back-up. In rest, am mers normal, cu traficul, 50-70 km/h prin localitate și 80-100 km/h extra urban, exact cum merg și cu mașina pe combustie. Limitatorul l-am avut setat la 60-62km/h (57-59 real) în localitate unde era liber drumul.

Așadar, am făcut 10h în total, exceptand oprirea programata în Feleacu, dar incluzând ocolul neplanificat. Doua ore si jumatate (2:30 h) au fost consumate la cele 3 incarcari de pe traseu. Comparativ cu fosila (orice masina cu motor termic), daca mergeam cu 130 kmh pe autostrada, as fi făcut cam 6.5 h pe cei ~470 km la care se adauga pauzele.

Stațiile le-am găsit libere, exceptand Rompetrolul de pe valea Oltului, unde am așteptat un e-golf care a terminat în 10 minute de la sosirea noastra. Am utilizat pauzele pentru dezmorțit, mâncat, nevoi fiziologice și ceva cumpărături la Sebeș. Astfel ca timpul petrecut asteptand efectiv sa se incarce masina, a fost mult mai mic.

Inainte de a va spune despre costuri, va las o panorama a Clujului de pe dealul Feleacului.

Costurile cu încărcarile masinii pe traseu fost de 0 lei, toate statiile fiind in acel moment gratuite. Deja, la Rompetrol, s-a eliminat gratuitatea intre timp. La Kaufland Sebes, am folosit unul din cele 5 vauchere primite in aplicatia E-charge pentru cumparaturile mele la Kaufland din luna precedenta. Daca adunam costul estimativ de a aduce bateria de la 75% la 100% acasă, in noaptea precedenta calatoriei, am avea probabil un cost direct total de 5 lei. Comparativ, 470km* 6L/100km *~6.2lei/litru = 170 lei cât ar fi costat combustibilul unei masini termice.

https://www.facebook.com/Florindp

Un răspuns la „Spring-ul la drum lung. Bucuresti – Cluj-Napoca”

  1. Foarte tare povestea…

    Apreciază

Lasă un comentariu

Proiectează un site ca acesta, cu WordPress.com
Începe